3 Nisan 2011 Pazar

Romentik Komediden Şiddete

İnsannın kendi kendine nazarı değer mi? benim maalesef değiyor. Son zamanlarda romentik komedi tadında yaşıyordum ( burda maşallah diyelim :)) Herşer yolunda gidiyor, hayatımın mutlu bir dönemindeyim herşey istediğim gibi gidiyor. Hani filmlerde esas kız caddede kolunda alışveriş poşeti yüzünde bir gülümse ile sekerek dolanır ya aynen bende öyleyim. Özel bir sebep de yok ama en büyük etken bana mutluluk veren eşimin arka arkaya yaptığı süprizler ve işimde beklediğim olumlu gelişmeler.

Hayat bana böyle toz pempeyken önce gazetede 3 çocuğu öldüren katilin ifadesi ile pembeler kaybolmaya başladı.   Böylesine  idam cezası bile hediye olur işkence çekerek öldürülmeli. Ama idam cezasının geri gelmesi  mantıklı bir seçenek gibi gelmiyor çünkü haksız yere hapis yatıp masum olduğu yıllar sonra anlaşılan insanlar var. Hem bence ölüm kolay yol, ömür boyu hapis cezası ise en güzel ceza.

Başka bir olayla  Cuma sabahıma  gölge düştü. Otobüste bayanın  ileri git biraz uzaklaş dediği genç bir adam zıvanadan çıktı. El kol hareketi ve konuşma biçimi ile adam olmadığı belli zaten. Kadında susmadı kendini ifade ediyor falan derken adam kadına vurdu !!! İnanabiliyormusunuz bir kadına kendinden 10 yaş falan da büyük bir kadına vurdu ve durmadı erkekle kavga edermiş gibi devam etti. Başka bir adam kavgacıyı boynundan tutup arka kısma getirdi. Nasıl vurursun diye bağırdı, kendini savunması ise stresliymiş, geçim sıkıntısı varmış kadın üstüne gelmiş, hayatında ilk defa bir kadına vuruyormus.

Ama ilk defa vurmadığından eminim, tarzı hiçte öyle değildi. Onun annesini varsa kızkardeşini , şimdi veya ilerideki karısını düşündüm. Ufak bir karşı gelişte göreceği tepki dayak olacak. Belki babası annesini dövüyordu oda öyle gördü, kendi mantığını kullanıcak kadar beyni olmadığı için bunu doğru yol zannediyor.

Benimse tek isteğim böyle erkeklerin yok olması, ben onların yüzüne bakarken midem bulanıyor tiksinti duyuyorum kızlar nasıl böyleleri ile evlenebilir. Nadir erkeğin sonradan şiddet yanlısı olduğu ortaya çıkar. Ama bunlar; duruşlarından, konuşmalarından, hayata bakışlarından kendilerini belli ediyorlar. Tek çözüm ise bunların yok olmaları onlarsız bir dünya ne kadar güzel olur.

5 yorum:

ruşyena dedi ki...

aynı düşüncedeyim...

çeşnici Handan dedi ki...

Herkes gergin herkes öfkeli ve her an kavgaya hazır halde. Ne kadar kötü olduk kimse kimseye sabır ve anlayış göstermiyor. Umarım bir an önce kendimize geliriz.

Syhn dedi ki...

ilk değildir ilk değildir.
ama son olsun inşallah!
bu ne ya
bu ülkede kadın olmak kadar zor bir daha var mı acaba?

Hande dedi ki...

Ruşen; maalesef :(

Çeşnici Handan; çok haklısın, etrafda devamlı bir kavga herkez sinirli ama kendini kontrol etmeyi bilmek gerekiyor

Seyhan; canım eminimki ilk değildi, tedavi görmesse sonda olmaz bence :(

Unknown dedi ki...

nefret ediyorum bu şiddetten katılıyorum sana herşeyiyle sevgiler :)