25 Nisan 2011 Pazartesi

Köyde Bir Gün

 Açık havada vakit geçirmek isteyince, güneşde açınca soğuğa alddırmadan  köye gittik. Anneannemler Çatalca'nın köyünde oturuyorlar. Köyün güzelliklei saymakla bitmez. Mesela 5 dakikalık mesafe ile Karadeniz sahilinde olabiliyorsun. Yazın plaj nedeni ile köy çok kalabalıklaşır. Tabi turistik bir yer değil,  küçük bir lokantası var sadece. Denize ise pek güven olmaz, birden derinleşir, hafif  bir rüzgar dalga sebebidir. Küçükken hep girerdik, ama artık karşıdan seyretmeyi seviyorum.


Sahile gittiğimizde yamaç paraşütü yapan bir grup olunca manzaraya ek olarak onlarıda izledik.


Onları izlerken özensemde denemeye cesaretim yok. Havada süzülmek güzel ama aşağı bakarken her türlü ihtimal aklıma gelir...


Bizim köyde seçenek çok. Denizden sıkıldım derseniz sizi göl kenarına alabiliriz. Terkos Gölü'nün bir ayağı bizim köye kadar uzanıyor. Bu sene yağmurlu geçince sular iyice yükselmiş.





Hayvansız köy olmaz tabi. İneklerde bu gün göl kenarını tercih etmişler.


Ve iki katlı kalasik köy evimiz :))


Yazın kahvaltımızı hep burda yaparız, asma yeşillenmiş, arkada çiçekler açmış olur. Ama malum havalardan bahçe henüz bahar havasına bürünememiş.


Ve anneanneciğim gerçeklerine bakamadığı için heryeri çeşitli taştan hayvanlarla doldurmuş. Bir tanede küçük gerçek kedi var bahçede. ben korktuğum için uzaktan bakmakla yetindi tabi. İstanbul'a yakın olduğu için bütün yenilikler hemen köye yansır o yüzden bizim köyü çok seviyorum. Son yıllarda üniversite okuyan kızlarında sayısı arttı. Yeniliklere ve imkanları doğrultusunda eğitime önem verdikleri için örnek köylerden biridir. Ve ne diyoruz herkezin gidecek bir köyü olmalı :))

Ben bu haftaya temiz hava ve bol enerji depolanmış bir şekilde giriyorum. Herkeze güzel bir hafta dilerim :))

12 yorum:

Ful yaprakları dedi ki...

ne kadar şanslısın böylesi bir yerde zaman geçirebiliyorsun.
sessiz ve sakin yerler arar olduk:)
paraşütler harika görünüyor!

Adsız dedi ki...

Böyle köyumuz olsaydi gitmekten cok ama cok krior alirdim ;) bizimkilerin köy kupkuru bı yer ve sıkıcı insanın gitmeyi bile canı istemiyor :)
İyi haftalar ...

cafenoHut dedi ki...

İstanbul'un kargaşasından sonra ne harika bir ortam.
Çok güzel bir haftasonuymuş.

Hande dedi ki...

Full yaprakları; yeşilin ve mavinin olduğu heryeri seviyorum, hele birde böyle sakin olumca dahada iyi oluyor :)

E.n.k.; canım bu konuda ben şanslıyım . Ama bazen Ege kıyısında köyleri olanlara özenmiyor değilim :)

cafenoHut; sessizlik, sakinlik kararında olunca güzel oluyor. Yoğun geçen bir haftadan sonra bazen sadece sakinliği arıyoruz :)

Meyra dedi ki...

hande beni köyüne götür, hande beni köyüne götür.......:))
inanmıyorum sana sen beni hasetimden çatır çatır çatlatacaksın burda böyle bir doğa harikası yerden sonra enerjisiz kalmanı düşünemem bile..nasıl bir özlem var içimde şöyle bir güzelliğe dair ve bizim köyümüz yok çok şanslısın çookkkk:)) şimdi ne güzel bir kahvaltı yapılırdı o masada ahh ahhh :((

Yeşim dedi ki...

Böyle köye can kurban :) çok şanslısın tatlım. Bayıldım köyünüze :)

Hande dedi ki...

Meyracım, tatlım aşkolsun sen gel gideriz beraber. İstanbul'dan 1 saat 15 dakika uzaklığı. Asma altında kahvaltımızıda yaparız beraber :))

Yeşimcim, yeşillik ve mavinin her tonu bir arada. Gidebilecek daha çok zamanım olsa daha da iyi olacak :)

annesiningülü dedi ki...

ne şanslısın Hande :) köyün hem İstanbul'a yakın hemde çok güzel :) ilk fotoğrafına bayıldım ayrıca ;)

Meyra dedi ki...

çok sevinir çok mutlu olurum keşke gerçekleştirebilsek önce tanışalaım kaynaşalım sonra ananenin evinde kaynaşalım:)) bu arada paraşütü ben denedim yukarıda hitim indirdim desem hatta karaya inmek için tüm el kaslarımın indiğimde açılamadağını söylesem neler hissettiğimi anlarsın sanırım:) ben tövbeliyim bir daha asla yapmam:) öpüyorum canım yakınlığın için teşekkürler

Hande dedi ki...

Baharcım, köyü çok güzel bir yere kurmuşlar. bütün doğal güzelleikler var :) o fotoğraf için çok bekledim, bir türlü aparaşütü kaldıramadı ama sonunda çekebildim :)

Meyracım, canım geldiğinde tanışcaz inşallah :)) kamikazeden falan hiç korkmam lunaparklarda herşeye binerim ama paraşüt olayı çok korkutucu geliyor. Sen iyi cesaret etmişsin :))

Adsız dedi ki...

gerçekten şans böyle yakın bir köyünün olması :) sana da çok güzel haftalar canım.

Hande dedi ki...

Ececim, yakınken bile vakit darlığından az gidebiliyorum. Uzak olsa ne olurdu bilmem :))