15 Nisan 2011 Cuma

Kurt Seyt & Shura



Bazı kitaplar vardır bitirdikten sonra bile uzunca süre etkisinde kalırsınız. Karakterler sizi bırakmazlar. Bu kitabında gerçek bir öykü olduğu düşünülünce ben onlardan ayrılmak istemedim. Şanslıyım ki devamı olan Kurt Seyt & Murka var.


Nermin Bezmen'in romanlarındaki anlatım dilini çok seviyorum. Sade, yalın, ve sürükleyici. Okuyucu  ele geçiriyor, anlatılan mekanlarda olaylarda hep karaktarlerle beraber yaşadım, onlarla beraber mutlu oldum, daha çok hüzünlendim. Rusya görmek istediğim ülkeler arasında listenin altında kalırken, şimdi üst sıralara çıktı.


Benim gibi okumayan kaldıysa kitabın konusu kısaca: Çarlık Rusya'sının şaşalı yaşantısından sonra, Bolşevik İhtilal'i ile İstanbul'a yaşanan göç tutkulu bir aşk eşliğinde anlatılıyor. Beyaz Rusların canlandırdığı Pera, servet ünvan sahibiyken yeni bir ülkede hayatta kalma çabası.

Ve bugün Cumaaaa herkeze bol güneşli güzel bir hafta sonu dilerim :))

13 yorum:

plndrkn dedi ki...

bu kitabı nerede görsem 2 çift laf etmeden duramam...
çok oldu ben okuyalı ama hala o kadar aklımda, o kadar içimdedir ki, çok severim...

francesca mckennitt dedi ki...

Nermin Bezmen'i pek sevmiyorum ama konusu ilginç. Okumak gerek, teşekkürler :)

Hande dedi ki...

Pelincim, çabuk bitmesin diye Murka'yı olabildiğince yavaş okuyacağım :)Özellikle Shura hiç aklımdan çıkmıyor :)

Francesca Mckennit; son iki kitabı kötüydü, onalrı baz alma bence. Ama Bu kitap, Sır, Aoranın İncileri arşivlik güzel kitaplar eminim beğenirsin.

cafenoHut dedi ki...

Hala okumadım ve ne de heveslendirci anlatmışsın.
Haftasonu doğru D&R'a gidilecek ve hemen bu kitap alınacak.

Meyra dedi ki...

biliyomusun hande hiç nermin bezmen kitabı okumak kısmet olmadı:(( hani istersin bir türlü okuyamazsın ya işte bu kadın benim için hep böyle oldu..ama başlangıcı bu kitapla yapıcam,nede olsa tavsiye edene güveniyorum söz en kısa zamanda:)) iyi hafta sonları

Adsız dedi ki...

bu kitabı sanıyorum 15 sene önce filan okumuştum. ilk baskısını :) şahane bir kitaptır. murka da güzel ama kurt seyt'in shura ile olan aşkı bambaşka bir tat bırakıyor insanda. dönüp birkaç kere daha okunabilir bir kitap. Bir de bu kitab okuduktan sonra Taksim, Beyoğlu ve Pera bana bambaşka gemişti. keyifli okumalar ve sana da güzel haftasonları Hande'cim.

Hande dedi ki...

CafenoHut, canım eminim çok beğeneceksin, insanda değişik duygular tattıran bir kitap.

Meyracım, bundan sonra Sır ve Aura'nın incileri'nide okumanı tavsiye ederim. Kadın karakterlerin cesareti hayata bakışı insanı cesaretlendiriyor canım :))

Ececim, ben de bu kadar süre bu kitabı neasıl es geçmişim bilemedim. Shura'ya hayran oludm zaten Murka onun yerini alır mı bilmem :))

Unknown dedi ki...

hımmm tafsıyeyı aldım :) ben de okumalıyım :) sana da güzel hafta sonları canım sevgiler :)

Kiraz Çekirdeği dedi ki...

Cok utandim simdi ben de hic duymadim ismini, ama cok merak ettim simdi, Zulfu Livaneli'nin Serenad'ini da tavsiye ederim.

Hande dedi ki...

Burcucum, okuma listende öne alabilirsin, çok güzel :)

Kiraz Çekirdeği; güzel kitaplar çok olunca arada kaçmış olabilir. Serenad'i listeme ekliyorum canım :)

Yeşim dedi ki...

Bende 2002'de çıkan 30. baskısı var. Neredeyse 9 yıl olmuş bu kitabı okuyalı. Kütüphanemde tekrar okuyacağım günü bekliyor sabırla. Hala içimden çıkmaz. Mutlaka okunması gereken ve hatta defalarca okunması gereken bir kitap. Murka'yı okuduktan sonra mutlaka Mengene Göçmenlerini de okumanı tavsiye ederim. Çünkü okurken Murka'ya çok kızıyor insan. Fakat Mengene Göçmenleri'ni okuyunca da Murka'yı anlıyorsun.

Hande dedi ki...

Yeşimcim, Murka'yı anlamaya çalışsamda genelde kızıyorum. Ama oda yetiştiği ortamdan çok farklı bir ortama giriyor ayak uydurmak zor tabi. Tavsiyen için teşekkürler hemen alacağım :)

lezzettabağı dedi ki...

Arkadaşların yazdığı gibi yıllar önceokuduğum bu kitabın bende de bıraktığğı etki çok derindir nedense.. okumayan herkese bir an önce okumasını tavsiye ederim. Güzel bir hafta dilerim sevgiler.tabii Murka da aynı güzellikte bir kitap..