7 Mart 2012 Çarşamba

Yaptıklarım, Yapamadıklarım


Örülmeyi bekleyen şalım varken,  bahsettiğim kanaviçeye başladım. Her akşam işlemeye zamanım olmadığı için yarısını ancak bitirebildim.  Bu iş gerçekten çok zevkliymiş, yeni modeller aramaya başladım bile. Bir dahakini becerebilirsem şablondan bakıp sayarak yapacağım. 

Bendeki istekler bitmiyor, ahşah boyamaya başlamak istiyorum. yapacağım şeyleri belirledim, hatta malzemelri neerden alacağımı bile buldum. Ama sıralamam sanırım yanlış, öncelikle güzel bir kurs bulmak gerekiyor.  

Bir de 2 yıl önce babannemden dikiş makinasını almıştım. Beraber bir elbise dikmiştik. Benim hiç bilgim olmadığı için kendi kendime dikişi geliştiremedim. Burda dergileri bence sadece bilenlere yönelik, çoğu terimi bile anlayamadım. Kumaşlar dergiler hazır ama dikecek kimse yok :( Kurslarında çoğu stilikstlik modelistlik üzerine, ben basit bir temel dikiş kursu aradım ama bulamadım :( babennemden ders alsam dedim ama ya benim işim uymuyor yada o evde olmuyor.

Bunları yapamamanın en önemli nedeni ise çalışıyor olmak. Haftasonları herşeye vakit ayırmak için yeterli olmuyor. Çalışmayıp evde hobileri ile zaman geçirenlere çok özeniyorum. İlkokula başlamadan önce bile çalışacağımdan mesleğimden bahseden, el işlerini sevmeyen ben 30 yaştan sonra sanırım değiştim. Yada özel sektörde geçen yıllar insanı değiştiryor.

10 yorum:

annesiningülü dedi ki...

3 gün tatil olsa belki :) hobi günü olsun o herkese :D

Syhn dedi ki...

sen çok öncelerde bi yazında önceden çalışan insanlara özenirdim ama şimdi imkanlar el verse çalışmamayı tercih ederim gibi birşey yazmıştın. o zmn bu dürüstlüğünden çok etkilenmiştim.

dikiş bilen biri olarak herkese uygun olmadığını söyleyebilirim. mesela komşum kendisini rahatlattığını söylüyor ancak ben beni gerdiğini rahatlıkla söyleyebilirim.
keza herşeyi bilmekte güzel aslında bileceksin seviyorsan yapacaksın sevmiyorsan yapmaycaksın.

demem o ki, herşeye vakit bulamıyor insan. zaman bulduğunda ise sevdiğin şeylere, veya çok zmn harcatmayacak şeylere yönel.

biliyorumki bir gün dikişi de öğreneceksin. keşke yakınlarında halk eğitim ismek gibi bişi olsa hafta sonları öğlene kdr misafir olarak gitsen bile kaparsın.

bişi daha dyecektim unuttum ama zaten çok uzun yazdım.
:)

öptüm ;)

cafenoHut dedi ki...

Seninle tamamen aynı durumdayım. Aaa yooo ben çalışmadan duramam derdim, şimdi biri bana baksın ben evden dışarıya çıkmayıp habire birşeyler yapayım istiyorum.
Her gördüğüm şeye özeniyorum, devamlı yapılacaklar ve alınacaklar listesi tutuyorum ama o listeler hiiiç bitmiyor, yerine yenileri ekleniyor. Çünkü haftaiçi , işden gelip de birşeylerle uğraşmak zor oluyor, eee herşey haftasonuna kalıyor bu sefer. Dinlenecek miyim, kitap mı okuyacağım, alışveriş mi, temizlik mi, hobi mi... ayyyy hepsini istiyorum:(

Hande dedi ki...

Baharcım, ben tuttum bunu, güzel fikir canım :)

Seyhancım; son zamanlardaki düşüncem böyle canım. Evde olsam sıkılmam diyorum yapacak gezecek yer çok. Sıkılırım diyenlerede inanmıyorum :)) Sen uzun uzun yaz ben keyifle okurum :)

Cafenohut; yapılacak çok güzel şeyler, gezilecek çok yer var, sıkılmak ne mümkün. Akşamları yemekten sonra uyanık 2-3 saatlik bir vakit kalıyor oda birşeye yetmiyor canım :(

ayci dedi ki...

için rahat olsun hande, benimde isteklerim bitmiyor.
mesela seramik kursuna gitmek istiyorum - sonra bir ara deniz altına dalmak istiyorum - hatta deniz altı fotoğrafcılıgı yapmak istiyorum - ve daha niceleri.

yani yanlız değilsin :)

Hande dedi ki...

Ayçi, bizde isteklerin sonu yok galiba. Ama senin zamanın biraz daha müsait gibi :))

Filiz dedi ki...

yaş ilerledikçe ilgi alanlarının değiştiği fikrine katılıyorum..ben de zaman içerisinde değişik hobilere özenmeye başladım.ayrıca dikiş öğrenme konusunda ben de çok hevesliyim ama benim henüz makinem yok:((hoş olsa da bebekle ne dikebilirim orası tartışılır:))

Hande dedi ki...

Filizcim, bebek biraz büyüzün sen dikiş işinie halledersin canım :)

simple present tense dedi ki...

Kesinlikle ozel sektor konusundaki fikrine katiliyorum bende 11 sene boyunca deliler gibi calisiP; 20 yasinda hayatta yapmam dedigim seylerin, calistigim surece hayalini kurdum..isyerim kapaninca da - 3 ay oldu calismiyorum- neye saldirAcagimi bilemedim.sanirim herseyden biraz yapip Hevesimi alma yolundayim su aralar :))

Hande dedi ki...

Simple present tense; canım zamanla zevkler, ilgi alanlarımız değişiyor sanırım. Şanslı bir dönemdesin sıkılırsanki sanmıyorum iş hayatına geri dönersin. İstediğini yapmak için vaktin olması ne güzel :)