28 Mart 2012 Çarşamba

Like mı?


Sosyal medyada; mutluluklarımızı, üzüntülerimizi paylaşmak güzel. Ama bazı paylaşımlar bana tuhaf geliyor. Bir insan annesini, babasını, eşini kaybettiğinin akşamında acısını facebook üzerinden paylaşmayı nasıl düşünür aklım almıyor. Çevremde bu acıyı yaşayanları ziyarete gittiğimde, değil bilgisayarın yada telefonun başına geçmeyi, çevresindekileri bile zor görüyorlardı. Birde bu paylaşımları like edenler varki onlara diyecek birşey bulamıyorum. Öölümü mü beğeniyorsun yani?Etraftakileri haber vermek açısından iyi ama bunu yapacak kişi arkadaş grubundan birileri olabilir.

Facebook üzerinden davetiye gönderenleride anlamıyorum. Çok önem verdiklerine elden davetiyelerini ulaştırıyorlardır. Davetiyeni facebook üzerinden aldıysan demekki pekde önemli değilsin :) Yoğunluktan veya uzakta ise davetiyeyi elden veremiyorsanda telefonla davet etmen yeterli. Yada günümüz şartlarına uygun olarak, kurye kullan dimi ama istedikten sonra seçenek çok.

Kimileri sosyal medyayı hiç kullanmıyor, kimileride her işini ordan hallediyor. Ama en iyisi kararında ve gerektiğinde kullanmak.

16 yorum:

fatoş dedi ki...

hiç kullanmıyorum, bu okuduklarımdan sonra iyi ki de kullanmıyorum :)

annesiningülü dedi ki...

kararında kullanmak iyidir.
ölümde akla gelebilecekler arasına girdiyse facebook :( diyecek bir şey yok :(

cafenoHut dedi ki...

Ayne katılıyorum yazdıklarını, bazen ipin ucu öyle kaçıyor ki.. İnterneti bir çok şeye ulaşmak için kullanabilecekken kullanmayanlar böyle saçma şeyler için kullanıyorlar ben en çok onlara kızıyorum.

Chilek dedi ki...

Sanırım ben biraz keyif için kullananlardanım. Eski usul elden alıp vermeleri, kart yollamayı ve mektup yazmayı hayatımdan çıkartmak istemiyorum:)

Hande dedi ki...

Fatoşcum, bu aralar bende sıkıldım biraz :)

Baharcım; ona bir açıklama bulamıyorum, ne desek boş.

Hande dedi ki...

CafenoHut, zamana teknoliye uymak gerek. Yaşlılar tamam ama eft yapmayı bile beceremeyen yaşıtlarımızı da hiç anlamıyorum :)

Chilek; canım yıllar sonra bu sene kart aldım, el yazısı ile gelen kartın keyfine tekrardan vardım :)

defne dedi ki...

ya bence artık posta mosta kalmadı hem kargo da pahalı. davetiyelerinde beni etiketleyenlere bile saygım çok benim. evlenirken çok işin gücün oluyo, yoğun oluyosun..ne var bunda hende :) ölüm yazanı görmedm daha çok şükür :)

Hande dedi ki...

Defnecim, davetiye şart değil ama yok ben illaki bir telefon isterim, yoksa gitmem :))

Demet / Demetoloji dedi ki...

Duygu ve düşüncelerime tercüman olmuşsun, hay ağzına sağlık ;)

Hande dedi ki...

Demetcim, kimseyi eleştirmek istemiyorum ama bazı şeyler de çok tuhaf gelince konuşmadan olmuyor :)

didem dedi ki...

Artik olum haberlerlerini bile facebook'dan yaziyorlar. Sasilacak sey dogrusu.

Hande dedi ki...

Didemcim, onlara sıradan geliyor :(

Meyra dedi ki...

ölümde face'den paylaşılır oldu inanmıyorum hatta inanmak istem,yorum!Bu ülkede bu şartlarla sosyal paylaşım ağları böyle kullanılıyorsa diyecek bişey bulamıyorum! sanırım hayat bu kadar sıradan ve önemsiz geliyor canım.

Hande dedi ki...

Meyracım, bazı kişiler için durum bu kadar basit sanırım

ssssss dedi ki...

Çok güzel bir yazı olmuş. Toplumsal açıdan nereye gittiğimizi çok iyi bir şekilde anlatmışsınız. Tebrik ederim öncelikle. Ben bir zamanlar kullanıyordum Facebook'u fakat üyeliğimi sildim. Üniversiteden bir hocam,altını çiziyorum bunun, annesinin ölümünü yazmış ve altında yüzlerce kişinin başsağlığı dilekleri... Bunun dışında bir başka hocamız ise sınav sonuçlarını,okul ve dersleriyle alakalı duyuruları burdan yapıyordu.. Ekrana kilitlenen insanlar olduk. Yaptığımız başka birşey yok. En son kim kafasını pencereden uzatıp şehrin sesini dinledi? Kötü çok kötü oluyor artık herşey.. İnsanlar,ağaçlar,çevremiz herşey günden güne değişiyor ve her geçen gün bir önceki günü özlüyoruz/m.

Hande dedi ki...

Renkligölgeler; güzel yorumun için teşekkü ederim. Internet alışkanlığı bendede oldukça fazla ama haftasonu 1-2 gün kullanmadığımda oluyor. Dengeyi iyi kurmak gerekiyor.