7 Şubat 2012 Salı

Önce Mantık



Elif şafak'ın daha önce Aşk'ını okumuştum. Onu da İskender gibi biraz zaman geçtikten sonra okumayı tercih ettim. Reklamı fazla yapıldığı için ve kısa sürede herkesin elinde gözükmeye başladığı zaman ilk başta okumak itici geliyor. Ama haklarında yapılan güzel yorumlardan sonra okumamak olmuyor.

 İskender'ide ben çok sevdim, konusunu bilmeyen yoktur sanırım. Ben bu kitapla tekrar anladım ki mahalle delikanlısı pozlarında gezen, ailedeki kadınların kendince namuslarını korumamakla görevli olduklarını sanan adamları hiç sevmiyorum. Hele birde bu pozlara bürünmüş ergen erkek çocukları yokmu, bazısı kendinde annesine karışma  hakkını bile buluyor. Yetiştirme ve çevre faktörü diyebiliriz ama İstanbul vb yerde yaşayıpta ( hatta kitaptaki gibi Londra'da  yaşayıp ) bu zamanda kendini yetiştirmeyi beceremeyen, kendi mantığını kullanamayan bu çocukları anlamakda zorlanıyorum. Herşey ailede başlıyor sonrasında eğitim ama çocuğun kişiliği de önemli. Bazen görüyoruz bir ailede iki kardeşten biri serseri, diğeri kendini geliştirmiş, eğitimli olmasa bile mantığıyla hareket edebiliyor.  Benim için öncelikli olanda bu; dünya klasiklerinin adını sayamayabilirsin, ekonomiden anlamayabilirsin.  Ama insanlara, çevreye, hayvanlara sevgili ve saygılı oldunmu herşey güzelleşir. Beraber yaşamamız kolaylaşır.

Kitapla ilgili kötü gelen tek şey kapakta kendi fotoğrafının olmasıydı. Benim gibi okumakta geçikenlere tavsiye ederim :)

12 yorum:

Selin Ergeçer dedi ki...

Bu kitabı okumadım, okuyamıyorum... Neden bilmiyorum, elim bu kitaba gitmiyor.

Keşke Gerçek Olsa dedi ki...

Elif Şafak benim hayatıma hep -1500 ile girer ki kendisinden hiç haz etmem gerçekten. Çok yakın bir arkadaşım o kadar hızlı ve heyecanlı okudu ki kitabı dayanamadım okudum. Sevdim mi ? Olsa da olur olmasa da sanki ;))

Selfet dedi ki...

Ben her kitabını okudum Elif Şafak'ın. Ama bir Baba ve Piç, bir Aşk gibi sevmedim beğenmedim diğer kitaplarını. Bu İskender'in de böyle ahh harikaydı diyebileceğim tek bir yönü yok. Etkilenmedim. Elif Şafak bu olmadığı içindir belkide. Başkası yazsa beğendim diyebilirdim belkide. Belkide Elif Şafak daha fazlasını yazabilecekken neden bu ?

Meyra dedi ki...

okumadım sanırım uzun bir sürede okuyamayacağım:(

annesiningülü dedi ki...

okudum.
Elif Şafak benim için yine çok güzeldi.
evet kapak çok itici :)

Hande dedi ki...

Selincim; benimde baze nedensiz okumak istemediğim kitaplar oluyor. Okunmayı bekleyen başka kitapların vardır :))

Damla; hikaye beni çok etkiledi. Aldı götürdü diyebilirim.

Selfet; bende sadece iki kitabını okudum.Bencede Aşk daha iyiydi, ama bunuda sevdim .)

Hande dedi ki...

Meyracım; sende sırasını bekleyen kitaplar mevcutdu canım. Bu o sırada olmayacak demekki :)

Baharcım, neden kendini kapakta görmek istemiş ben bir anlam veremedim:)

defne dedi ki...

ayy bu kitabın kapağında lezbiyen elif şafak durduğu müddetçe asla okumayacağımdır :)

Hande dedi ki...

Defnecim; sevmeyince olmuyor tabi. Ama kapağı kapla,görmeyince belki okursun bir ihtimal :))

didem dedi ki...

Elif Safak'a bayilirim. Iskender'i bilmiyordum. Anneme soyleyecegim bana gondersin hemen:) Cok tesekkur

Hande dedi ki...

Didemcim, o zaman bu kitabınıda kesin seversin canım.

mihrace dedi ki...

bende senin gibi okumakta gecikenlerdenim ama artık okurum yayınından sonra :)


http://mihracestil.blogspot.com/