7 Aralık 2010 Salı

Damak Tadı

Önemsizde olsa, bazı yaşananlardan ders almak gerekiyor. Lise yıllarında bir arkadaşımıza yemeğe gitmiştik. Kızlar etli sarmayı çok sevdiklerini söyleyip duruyorlardı. Arkadaşın anneside yapmış, ilk ısırıkla sevinçleri azaba dönüştü. Çok kötüydü, ama mecburen yemek zorunda kaldılar. O günden sonra yemek tadlarını bilmediğim  insanların masasında sevdiğim şeyleri belirtmem, beğenmessem de midem ağrıyor falan diye az yerim.

En kötüsüde farklı damak tadlarına sahip olduğunuz kişilerin yemekleri.  Bir arkadaşımıza gitmiştik, çok güzel bir sofra hazırlamış çok özenmiş. Ama kullandığı yağ mı, yada yemeklere kattığı başka bir şey mi bilmiyorum yemekler bizim için çok farklıydı. Uyanık davranıp tabağıma az aldığım için şanslıydım. Ama gece boyunca damağımda o kötü tadla gezmek zorunda kaldım. Pilav biraz sert yada lapa olmuş, yada zaytinyağlının şekeri az genede yiyebilirsin. Ama yukarıda bahsettiğim durumlarda kalmak çok kötü. Neyseki yakın çevremizdeki herkezle aynı damak tadına sahibiz.

4 yorum:

nehircce dedi ki...

Seni okuyunca benimde lisede başıma gelen bir olay aklıma geldi..Bizde okul çıkışı arkadaşımızın evine pramit pasta yemeğe davet edilmiştik.Çok severiz normalde 3 kafadar.O akşam zehirlenip eve dönmüştük içindeki yağdandı sanırım..O yüzden hep temkinli olurum bende senin gibi :) sevgiler.

ayci dedi ki...

uiiiwww cok kötü cok kötü deneyimler anlatabilirim.

hatır ugruna ciddi anlamda CİĞ tavuk yiyenleri bilirim...

Filiz dedi ki...

ben de aynı sorunu yaşadım geçmişte..yemeklerdeki yağ miktarı ve cinsi çok önemli,her yemeğe konan baharatların çeşidi de elbette..ben de başkasının yemeklerini yerken küçük porsiyonlarla başlarım.zor durumda kalmak istemem tabi:)

Hande dedi ki...

Nehirce, canım ya sizinki bayağı kötüymüş. Öylesine denk gelmedim şimdilik :)

Ayçi, bu kibarlık bize has birşey sanırım. Yapanda atasözünü denemek için yapmış sanırım, hatırını ölçmek istemiş :)

Filizcim, ayıp olmasın diye izlenecek en iyi yol bu sanırım. Beğenirsek devamı gelir :)