27 Ekim 2010 Çarşamba

Darıca Hayvanat Bahçesi

Pazar günü  Darıca Hayvanat Bahçesi'ne gittik. Bir ara maddi imkansızlıklardan dolayı kapatılmanın eşeğindeyken;  sponsorlarında desteği ile durumlarını düzeltmişler.

Hayvanat bahçeleri konusunda hep kararsız kalmışımdır. Bir yandan öldürülme korkusu ve aç kalma derdi olmadan rahatça yaşadıklarını düşünüyorum. Bir yandan da doğada özgürce yaşamak varken, küçük alanlara mahkum olmaları haksızlıkmış gibi geliyor.

Pekçok hayvanı ilk kez gördüğüm için ben orayı çok sevdim. Mesela penguenler, bende kucağıma alıp sevme hissi uyandırdı.



Herşeyin küçüğü daha güzel, bu da tam bir şımarıktı.



Burada olmaktan en çok bu ördekler vb memnunlardır sanırım. Doğal ortamlarına en yakın yerdeler


Lamaları ve ponyleri besleyebiliyorsunuz. En çok eğlendiğim kısım bu alandı.



Timsah seven var mıdır?




Ürkütücü ama heybetli aslanlar





15 yorum:

Adsız dedi ki...

Hande'cim - ben Darıca Hayvanat Bahçesi'ne yıllar çnce gitmiştim ve oradaki hayvanları görünce içim acımıştı. Çok zavallı gelmişti halleri. Yaşadıkları yerler çok pis ve bakımsız gelmişti. Ama şimdi senin fotoğraflardan daha güzelleşmiş görünüyor. Oğlumu götürsem mi acaba diye düşündürdü şimdi yazın :)

Benhurum dedi ki...

Bende oğlumu götürürdüm küçükken fakat en az onun kadar eğlenirdim:) Epey oldu gitmeyeli, sayende hafızamı tazeledim teşekkürler. Bu arada penguen'i benimde kucağıma alasım geldi:)) Beraber gidip kucaklayıp getirsek mi nedersin?:D

Sevil Şahin dedi ki...

bir kaç sene oldu gideli şahane bir yer
Bu sene çok istedim kızımı götürmek ama kısmet olmadı inş. en yakın zamanda tekrar gitmek istiyorum
hele maymunlara bayılıyorum
sepet salıyorlar sizden birşeyler istiyorlar sonra tekrar çekiyorlar
çok güzel çok
resimlerde harika

Hande dedi ki...

Ececim, eski halini görmedim ama duymuştum. Şuan iyi durumda, hayvanlar ve kaldıkları yerler temiz. çocuklar için oyun parkı giderseniz çok eğlenektir kesin.

Ayşecim, güzel fikir o kadar tatlıki yanından ayrılmak zor geldi. Özelliklepaytak yürüyüşü muhteşem :)

Sevilcim, makinanın pili bitince çekemedim o sahneyi. ne kadar akıllı hayvanlar hayran olmamk zor. Şempanzelerin yeni yavrusu olmuş oda çok şirindi.

♥sibelinsu♥ dedi ki...

biz ilk kez geçen ilk baharda gitmiştik...pelinsu da çok sevince ayda bir gider olduk...en çok da maymunlara bayılıyoruz..hareketleriyle bildiğin insan gibiydi o şempazeler...beğenmediği şeye burun kıvırmaları,beğendikleri için tekrar el uzatıp hadi ver demeleri,duymazsan el şaklatıp ver demeleri harikalar...

annesiningülü dedi ki...

Hande demişsinya müze'ye bir gün arayla gitmişiz diye. biz o gün müze'ye gitmiyip Darıca'ya mı gitsek demiştik :)
tühhh

Hande dedi ki...

Sibelinsu, bizde devamlı bir ziyaretçisi oloacağız artık. Onlar doymak bilmiyor devamlı birşey istiyorlar çok sevimliler

Baharcım, benzer programlara devam edersek kesin karşılaşacağız bir yerde :)

nohut oda dedi ki...

bizde gecen pazar oradaydık kızım ıstedı dıye bana fenalık geldı ama ne yaparsınız bırde uzuluyorum hayvancıkların halıne..

Hande dedi ki...

Nohu oda, genede bakımların tam yapıldığını temiz olduklarını görmek rahatlatıyor

defne dedi ki...

yaa o penguenin ayakları ne öyle?? :) bir de maymun diyelim şempanze vs her neyse altındaki pembelikleri çok sarkmış :P

nihalasli dedi ki...

Bize iki saat uzakliktada buyuk bir hayvanat bahcesi varmis merak ediyorum ..Timsah ne kadar koyu renkli duruyor.pengueni ilk kez goruyorum boyle yakindan.ayaklari ne kadr farkliymis.

Hande dedi ki...

Defnecim, penguenler o ayakların şekli yüzünden sanırım böyle tatlı yürüyorlar :) maymunların cinsini unuttum büyüklede daha göze batıyor :)

Nihalaslı, bende çoğunu ilk defa yakından gördüm, bazısı ürkütürken bazıları çok sevimli. Sizin orda belki daha farklı türleride vardır.

ayci dedi ki...

burcumdan dolayi mi emin degilim ama ben aslanlari cok begeniyorum. cok asil duruyorlar...

ayci dedi ki...

burcumdan dolayi mi emin degilim ama ben aslanlari cok begeniyorum. cok asil duruyorlar...

Hande dedi ki...

Ayci, çok asiller bakışları duruşları ile farklılar :)