23 Ocak 2012 Pazartesi

İstanbul Efendisi


Cuma akşamını uzun zamandır ihmal ettiğimiz tiyatroya ayırdık ve çok eğlendik. Istanbul Efendisi bol müzikli ve eğlenceli bir oyun. Ve anladımki Engin Alkan'ın yönettiği oyunlar bana hitap ediyor.



Çağlar Çorumlu ise benim gönlüme taht kurdu. Birkaç dizide oynamıştı, ama orda oyunculuğunu gösterme imkanı bulduğunu zannetmiyorum. İlk kez Tarla Kuşuydu Juliet'de izlemiştim, müthişti bu oyunda gene müthiş. Sadece onu izlemek için bile gidilir. Komedide abartıya çok kaçıldığı için çoğu oyuncuyu fazla sevemiyorum, ama Çağlar Çorumlu role öyle bir bürünmüşki rol yapmıyor gerçekten yaşıyor.

Oyunun konusu ise sitede kısaca anlatıldığı gibi : Kendine damat beğenen bir baba kızının başka birini sevdiğini öğrenirse ne yapar? Savletî Efendi, kızının gönlüne yön vermek için cinlere perilere bel bağlamıştır... Musahipzade Celâl, İstanbul Efendisi ile Osmanlı'nın Lale Devri'nden sonraki gündelik yaşantısını ve sosyal ilişkilerini hicvediyor.

6 yorum:

defne dedi ki...

ayy ne güzel bi oyuna benziyor :))

Meyra dedi ki...

şu anda bu sene tiyatroya hiç gitmediğimi hatırlayarak iç geçirdim, ahlandım kendime canım:((
kostümlerden ve anlatımından belliki iyi oyun.beni atağa geçirdin şu an mybilete gidiyorum:)

annesiningülü dedi ki...

kaç zaman var tiyatroya gitmeyeli :(

Hande dedi ki...

Defnecim, çok güzeldi çok beğendim :)

Meyracım; bi<de arayı açmışız, gidince ne kadar özlediğimi farkettim, Yeni oyunu bekliyorum :)

Baharcım, bu oyunla tekrar gitmeye başlayabilirsin :)

Peritozu dedi ki...

Bu kaydı görünce uzun süredir tiyatroya gitmediğimi hatırladım :(

Hande dedi ki...

Peri Tozu Fotoğraf; gündelik işlerden gitmeyi ihmal ediyoruz.