6 Aralık 2011 Salı

Beypazarı

Kuzenimi ziyaret etttikten sonra, vakit kalınca Beypazarı'nı gezmeye gittik. Eski medeniyetlere ev sahipliği yapmış bu şirin ilçeyi ben çok beğendim :)  Tek sorun güneşli olmasına reğmen soğuk havaydı. Istanbul'daki havaya pek benzemiyor ısıran soğuk dedikleri bu olsa gerek.

Konaklara hayranım, etrafta bol bol görme şansınız oluyor.


Küçük bir çarşısı var. Bakırlar, dertsiz denilen desen desen leke tutmayan masa örtüleri, panço modeli şallar ve gümüşler ilk göze çarpanlar





Cafe restaurant haline çevrilmiş konaklar var ama yengem daha öncesinden deneyimli olduğu için sayesinde muhteşem bir dolma yedik. Çarşı içindeki Halise Teyze'nin yerine uğrayıp mutlaka dolmasından yemelisiniz. Ev vapımı baklava, salça, erişte vb şeyler satılıyor. İçerde sadece küçük bir masa var. Orda yemek isterseniz kürdanla dolma baklava yiyebiliyorsunuz. Dolmasını deneyip hemen paketletebilirsiniz. Bu yaşıma kadar yediğim en müthiş dolma idi. Uğramışken beypazarı kurusu almayı da ihmal etmeyin :)






13 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

çok guzel goruntuler bunlar bakırlar harıka,paylasım için tesekkurler canım,sevgıler..

Chilek dedi ki...

Ben de sevmiştim Beypazarı' nı. Bir kere gittim gerçi bana yetti:)

cafenoHut dedi ki...

Ne güzel fotoğraflar çekmişsin. Oralarının soğuğu bir başka oluyor evet, insanın içine işliyor resmen...

Hande dedi ki...

Zeymuran, o tezgahın önünde çok vakit geçirdik :)

Chilek; ikinciye bende gitmem sanırım belki yıllar sonra :)

CafenoHut; canım Canon'u götürsem daha iyi olacaktı bu makina ile idare ettim. Zoom falan yok, beğenmene çok sevindim :)

Nini Nileud dedi ki...

güzel bir paylaşım olmuş, teşekkürler...

konaklara ben de hayranımdır, umarım bir gün oraya gitme fırsatı bulurum. sevgiler...

Hande dedi ki...

Nini; içlerinde yılların anıları var onu bilmek bile yetiyor :)

Selin Ergeçer dedi ki...

Çok güzel gözüküyor,seviyorum böyle yerlerde dolaşmayı :)

annesiningülü dedi ki...

Dolma mı? dedin sen :D
afiyet olsun

Hande dedi ki...

Selincim, özellikle çarşılarında saatler geçirmek keyifli :)

Baharcım, ama yok böyle bir dolma müthişti :))

meyra dedi ki...

bak yaaa benim bu posta olan yorumum yine gözükmüyor kahrolası spama düşmüş belli:(( Canım benim etli pilavını neden yemedin nefistir birde havuç suyu meşhurdur...mistik bir ilçe ama değilmi? bundan sonraki ziyarette beni ess geçersen bozuşuruz haberin olsun;)öpüldün canım...

Hande dedi ki...

Meyracım, yorumun hiç gözükmedi. Dolma ve üstüne gelen baklava öyle bir tıkadikibaşka bir yemeğe yer kalmadı :) havuç suyunu kuzenim çok içti. Ankara2nın iine hiç uğramadık ama geliş-gidişde yanından geçerken hep seni andım, bir dahaki sefere sırf seni görmeye geleceğim canım :))

Yeşim dedi ki...

Ankara'da yaşayan biri olarak henüz Beypazarı'na gitmeyen bir ben varımdır sanırım :) ne güzel gezmişsiniz tatlım :)

Hande dedi ki...

Yeşimcim, yakınımızdaki yereler gitmeyi ertelediğimiz için hep sona kalıyor. Baharda bir kaçamak yapabilirsin :)