17 Mayıs 2010 Pazartesi

Edirne

Cumartesi günü ben gezme aşkı ile, aşkım gezmenin yanı sıra fotoğraf çekme aşkı ile dolunca Edirne'ye gittik.

İlk durak Mimar Sinan'ın ustalık eserim dediği Selimiye Camii oldu. Camii ile yetinmeyip minareye bile çıktık. Bütün şehre hakim manzaraya rağmen, dik ve dar alanda 256 basamak çıkıp inmek bacak ağrısı olarak geri döndü :) Eski Camii de en az bunun kadar güzeldi.

Öğle yemeğini Meriç Nehri yanında bir yerde yedik. Meşhur ciğer tava ve ilk defa yediğim manda yoğurdu çok lezizdi.
Arasta Çarşı meyva sabunu, badem ezmesi, şekerlemeler almak için ideal. Cevahir AVM'den meyvalı sabunlardan yılbaşında  bize gelen arkadaşlarımıza hediye almıştım. Burdaki ucuz fiyatları görünce  kendime bütün meyvalardan aldım :)

Öğleden sonra 2. Beyazıt Külliyesini gezdik. 2004 yılında Avrupa Konseyi Avrupa Müze Ödülü'nü, 2007 yılında ise Avrupa Kültür Mirası- Mükemmellik Kulübü En yi Sunum Ödülü'nü kazanmış. Medreshane bölümünde tıp öğrencilerinin kaldığı odalar ve derslikleri var. Odaların bir kısmında cerrahi uygulamalar canlandırılmış. Bazı odalarda eski tıp aletleri sergileniyor.
Darüşşifa bölümünde akıl hastaları su ve musiki ile tedavi ediliyormuş. Bu bölümde hekimlerin odaları, hasta odaları, tedavi odaları, eczane vb var. Edirne'ye yolu düşenlerin mutlaka görmesini tavsiye ederim.

Vaktimizi yettiği kadarı ile "Edirne'de yapmadan dönme" maddelerinin çoğunu yapmaya çalıştık. Yapamadıklarımız bir dahaki ziyarete kaldı :)

NiLaY dedi ki...

süper bir gezi olmuş canım, edirne ciğerinin de üzerine tanımam valla, ohh afiyet olsun :)

Saglıklımutfak dedi ki...

Bende bir ara böyle bir aşk ile gitmiştim Edirne ye:) süper resimler canım sevgiler

Hande dedi ki...

Nilaycım, ben böyle lezzetli bir ciğer yememiştim hiç, hatırlayınca canım istedi şimdi:)

Hilalcim, iyiki gitmişiz, çok güzel tarihi binalara sahip :)

Burcu Çalışkan dedi ki...

nefistir ciğeri ahh nasıl istedi canım :)) meriç kıyısıda azıcık güneşli olsaymış çok daha keyifli olurmuş, bak bir daha gitmek için bir neden size :))

Hande dedi ki...

Burcucum, kötü şans nehir kenarına gittiğimizde yağmur başladı, iç kısımda oturduk. neyseki yağmur durunca kahveleri dışarda içebildik :)

!!! Şekerperisi !!! dedi ki...

Handecim çok merak ettim edirneyi yahu ne güzel yermiş hakkatten iyiki gezmişsin canım
sevgiler..

Hande dedi ki...

Canım oraya bir gün yetmiyor gezilecek çok yer var :)

Peritozu dedi ki...

Fotograflar cok guzel olmus.
Edirneyi bende cok severim,umarim yakin bi zamanda makinamla birlikte de gidebilirim :)

Hande dedi ki...

çok teşekkürler, çoğunu eşim çekti, arada benim çektiklerimde var. makinayı öğrenme aşamasındayız :) küçük bir tavsiye Edirne'yi gezmeye bir gün yetmiyor :)

elif dedi ki...

handecim edirne benimde ilk sıralarımda.trakyada çorludan başka biryer görmemiş biri olarak ayrıcada merak ediyorum oraları.
bakalım nezaman gidebilicem.gitmeden fikirlerini ve önerilerini almak isterim.
sevgiler..

Hande dedi ki...

Elifcim Efirne konusunda iyi bir araştırma yaptık gitmeden, gidiceğin zaman paylaşmaktan mutlu olurum :)